Black Friday znovu útočí

Black Friday neboli česky Černý pátek má již téměř každoroční tradici. Jde o marketingový tah mnoha obchodů, kdy na několik dnů, někdy pouze hodin, dají slevy na téměř všechen sortiment. 

 

 

Tento den se začal v podvědomí lidí objevovat již před mnoha lety. V České republice to bylo zhruba okolo roku 2012, v USA a Kanadě o mnoho desítek let dříve. I vznik názvu Black friday, je zahalen tajemstvím. Jsou dvě hlavní teorie, první, že na tento den se obchody dostávají z dluhů (červených čísel) do zisků (černých čísel). Druhá teorie je z Philadelphie, kdy se tak nazývá tamní dopravní kolaps. Black Friday se koná každoročně den po díkuvzdání. Lidé si mnohdy berou dovolené a stojí ve frontách i několik hodin. Dochází také k násilnostem, kdy jsou lidé mnohdy ochotni se pro zlevněný kus i poprat. Obchodníci mnohdy vyšli zákazníkům vstříc a obchody otevírají již o půlnoci.

V České republice se Černý pátek poprvé objevil v roce 2012 v obchodech s Applem. Poté to postupně přebrali i ostatní obchodníci a zákazníci se tak doškají až 80% slev. Mnohdy však řetězce schválně před akcí sortiment zdraží, aby následná sleva nebyla tak rapidní. I tak ale lidé na slevy netrpělivě vyčkávají. Navíc po Black Friday nastává i vánoční nakupování, takže obchodní řetězce na tom pouze vydělají.