Knihovna Václava Havla již podruhé poskytla své prostory na přednášku iniciativy Mladá Politika. Tentokrát na téma Jak vyhrát volby aneb síla politického marketingu. Přednáška se konala 23. září a pozvání přijali Štěpán Štrébl, manažer kampaně Pirátské strany, Anna Shavit, stratég prezidentské kampaně Karla Schwarzenberga, a Martin Buchtík, sociolog a ředitel ústavu empirických výzkumů.
Iniciativa Mladá Politika vznikla v roce 2018 za účelem seznámení mladých lidí s politickými otázkami současnosti. Velká část z nich totiž není politicky vyhraněná a pokud už ano, nejsou schopni svoje názory často obhájit. Cílem iniciativy je nabídnout možnost se angažovat a pomocí debat dovzdělat. První debata se uskutečnila v červnu na téma Jak zpovídat politiky. Tehdy se účastnily takové známé tváře jako například Emma Smetana a Jindřich Šídlo.
Jak vyhrát volby aneb síla politického marketingu byla nesmírně zajímavou debatou. Byla provedena i interaktivně přes sli.do, kde byly uvedené v průběhu akce dvě otázky, na které účastnící měli odpovědět. Také bylo možné pokládat svoje vlastní otázky. Hosté probírali správný průběh a formu kampaně, chyby jejich vlastních nápadů nebo například jak silně ovlivní reklama voliče. Byly ukázány i netypické reklamní spoty a ty následně zhodnoceny.
Knihovna Václava Havla hostuje často různé debaty či přednášky, na témata současné situace nebo událostí spojených právě s bývalým prezidentem Václavem Havlem. Výběr akcí je však rozmanitý a je možné si najít i nějakou pro sebe.