Tak jsme tu zase

Jako každý rok jsem první týden prázdnin strávila s rodiči na chatě na Kutnohorsku. A i letos šlo u humorný týden.

Den před odjezdem jsme přišli s ambiciózním plánem, abychom nejeli v horku. A to vstát v půl šesté ráno a vyrazit v šest. Jak asi tipujete, plán nevyšel. Než jsme se vyhrabali z postele, bylo dávno po šesté a skutečnost, že se nám nakonec podařilo vyrazit ve čtvrt na osm, je až neuvěřitelná.

Druhý den jsme vyrazili do Poděbrad. Přestože jsme tam byli již minulý rok, maminka se tam chtěla podívat znovu. První problém se objevil při hledání parkovacího místa. Nakonec po zhruba dvaceti minutách ježdění po okraji města jsme v jedné zapadlé uličce zaparkovali. Pak již přišla očekávaná procházka po městě a kolonádě. Tu jsme ovšem strávili menšími hádkami o kvalitu fotek. „Proč půlku fotky zabírá chodník?“ „Vždyť jsi to vyfotil rozmazaně.“ „Špatný světlo, znovu.“

Ve čtvrtek přijela babička. Na nádraží jsme ji vyzvedli i s naším pejskem, který ji nadšeně vítal téměř deset minut. Odpoledne po obědě jsme sjeli k Týneckému přístavu na Labi. Právě v tu dobu připlula vyhlídková loďka a rodiče se rozhodli, že i my se s ní vydáme na plavbu. Pan kapitán byl velmi milý a dovolil nám si vyzkoušet pozici kormidelníka. Plavba trvala hodinu. Všichni jsme si ji užili, tedy kromě našeho pejska. Ten má od svých štěněčích let hrůzu z vody, a proto pro něj plavba nebyla úplně nejlepším momentem dovolené.

Na pátek přišli rodiče s nápadem zajet do Lázní Bohdaneč. Již na začátku cesty nás čekalo překvapení. Nad elektrárnou Chvaletice létala helikoptéra a čím více jsme se přibližovali, tím více policistů jsme viděli. Teprve později jsme se na internetu dočetli, že zhruba 500 lidí protestuje proti překročení limitů znečišťování.

Cestou zpět jsem si u rodičů vyprosila, aby zastavili u zatopeného písečného lomu a já se mohla vykoupat. Když jsme dorazili, na plážích posedávali lidé v mikinách a dlouhých kalhotech. Nebylo moc čemu se divit, jelikož vzduch ten den měl pouhých 21°C a navíc byl silný vítr. Já se ovšem statečně převlékla do plavek a skočila do vody. Sice jsem za zhruba tu hodinu tam napočítala i se mnou pouze tři odvážlivce, nádherně jsem si zaplavala.

Snad jsem vás navnadila na nějaké výletové tipy i s humorem a užívejte si dále prázdniny.